(A kép forrása: https://uzine.hu/2023/05/25/barbiek-vegre-eljutnak-a-valo-vilagba-a-barbie-film-uj-elozeteseben/
Sosem volt igazi kedvenc játékbabám kislánykoromban és nem is szerettem babázni, Barbie-babám viszont volt, de azzal sem játszottam. Egy jó pszichoanalitikus biztos segítene kipiszkálni a miértekre a választ, ha ez az egész engem egyáltalán érdekelne, de nem érdekel.
Érdekelt viszont a Barbie-film, amit hatalmas reklámkampány vezetett be a mozifilmek piacára és óriási a hype körülötte (hype: felhajtás, téma alaptalan túllihegése, agresszív reklám). Mindössze két hete vetítik világszerte és már mindenhol rekordokat dönt a nézőszám. Mit tesz hát egy reklámokkal befolyásolható, bár magát tudatos vásárlónak tartó nő? Jegyet vesz, vagyis megvásárolja a hypolt Barbie-film megtekintési jogát, bár sejti, hogy a maga hatvan évével nem ő a célközönség. Elhívja magával a barátnőjét, aki 15 évvel fiatalabb nála és vele két kamaszlány is eljön. Mi négyen reprezentálunk egy-egy korosztályt, mondjuk.
Természetesen rózsaszínbe öltöztünk, nem hiányzott a rózsaszín rúzs és a hajunkba is rózsaszín hajszalagot tettünk, szóval rákészültünk a cukiságra külsőleg is rendesen.
Egy jó kis bolondozást vártam, egy rózsaszín álomvilágot musical-szerűen elém tálalva és a csöpögő, ragacsos "barbiságból" éppen annyit, amennyi már hajoljon akár giccsbe, vagy legyen egyenesen giccs, mégis talán éppen ettől lesz majd szórakoztató és megmosolyogtató.
Nos. Hát nem lett. Nekünk nem. Négyünk közül egyikünknek sem tetszett a film.
Pedig igyekeztünk. Beültünk a nézőtérre és nyitottan, befogadóan átadtuk magunkat az élménynek, ami nem érkezett meg és azt hiszem, olyan fél óra elteltével ezt a vágyunkat már el is engedtük. És az élmény egy óra múlva sem, sőt, a közel két órás film végére sem jött el. A moziból kifelé nem láttunk ujjongó, lelkes közönséget. Tényleg nem. Hallottuk két embert, akik arról beszélgettek, hogy nekik tetszett, de ennyi. Mi pedig hazáig gondolkodhattunk azon, hogy vajon mi tetszhetett nekik benne.
Aludtunk az egészre egyet és ma már azt mondjuk, jó, hogy láttuk ezt a filmet, hiszen erről beszél egy csomó ember és ilyen értelemben nekünk is jó képben lenni. Vagyis megvett bennünket a reklám. Úgy is mondhatjuk, hogy bedőltünk a hype-nak. Ez volt a cél, ugye Barbie?
Az alábbi linken egy olyan kritika olvasható, amivel egyet tudok érteni, ugyanis elolvastam kb. 15 (nem akármilyen tollból származó) kritikát, és kivétel nélkül mindegyik 9/10-re pontozta és egyenesen zseniális remekműnek nevezte a filmet. A tizenhatodik lett az én emberem, aki azt írta le, amit én is, és rajtam kívül a negyvenes korosztály képviselője és a két kamaszlány is gondol.
https://444.hu/2023/07/19/szazmillios-terepjarokkal-a-patriarchatus-ellen